понеділок, 3 грудня 2012 р.

Project development update and release plans.

Hi all!

We are going to give you an update on how things are going at the Flying Cafe. Things are pretty bad. For the last few months the development has been carried in the atmosphere of deep crysis which threatened the project to face closure. Due to ideological controversies the team has lost its game designer Pavel Mikhailov - now there are only three of us and there will be three up until the release. We have completely run out of budget funds, yet the project is far from its final state. We are solving the problem of overspednings as we speak. We are still floating, but feel totally exhausted. In order to continue the development, three of us need some rest. We have failed to meet the schedule initially planned. The release is postponed considerably. Presumably, we are talking end of summer 2013. 

The current plan for the next steps is as follows: 

1. Take rest.
2. By January, compile the beta version to demonstrate to potential publishers. 
3. By late January, prepare another press-release, including a new gameplay video and a screenshots pack. 

Our desire to finalize Cradle is as strong as your one to play it. We are confident that with your support we will overcome the obstacles and release the game.

14 коментарів:

  1. Sad to hear.

    How about using kickstarter or indiegogo or some other crowdfunding?

    Good luck and get well soon!

    ВідповістиВидалити
  2. I'd definitely backed this project on Kickstarter!

    The setting you showed looks just amazing!

    ВідповістиВидалити
  3. Панове, ми не втрачаємо віри у вас. Оголошуйте збір коштів деінде, ми підтримаємо вас гривнею і доларом. Не здавайтеся, не зраджуйте нашої віри у вас!

    ВідповістиВидалити
  4. Сподіваюся, після відпочинку повернетесь до гри з новими силами. А ми підтримаємо і морально, і фінансово, дайте тільки можливість таку.
    Вірю у вас, хлопці, все буде добре!

    ВідповістиВидалити
  5. Тримайтесь хлопці ми готові вас підтримати !!!

    ВідповістиВидалити
  6. Хлопці не засмучуйтесь. Ви не одні. Є купа людей, які готові вас підтримати. Збирайте кошти, шукайте дизайнера і все буде ок!

    ВідповістиВидалити
  7. Организовывайте сбор средств, обязательно пожертвую.

    ВідповістиВидалити
  8. Почати - це означає зробити половину.
    Тому залишилось зовсім трішки.
    Свистіть що конкретно потрібно ми спробуємо долучитися!

    ВідповістиВидалити
  9. Really sad to hear, as Urfoex said start some Kickstarter if you can't find a publisher.

    ВідповістиВидалити
  10. I really hope you will release it ! This game just look amazing, why not use Kickstarter as Coinjoli and Urfoex said ?

    ВідповістиВидалити
  11. Thanks all for your support of the project, it's really helping us to move forward!

    Спасибо за вашу поддержку! Для нас это очень важно и необходимо.

    ВідповістиВидалити
  12. Удачи вам!
    Как более старые постеры предложили - сделайте kick starter!!!! Риска никакого, а там вы сможете получить средства на доработку! Ваша игра легко пару сотен тысяч баксов там соберёт, 20$ от меня точно, если в него будет входить копия игры на выпуске и Линукс версия. Ну или там, 30$ :)

    ВідповістиВидалити
  13. Удачи вам!
    Как более старые постеры предложили - сделайте kick starter!!!! Риска никакого, а там вы сможете получить средства на доработку! Ваша игра легко пару сотен тысяч баксов там соберёт, 20$ от меня точно, если в него будет входить копия игры на выпуске и Линукс версия. Ну или там, 30$ :)

    I just send email to sales and PR folks of the company. Advised them kickstarter, Though I doubt they will take me seriously. Which is sad, since publishers will f*** them up and take their creative freedom away. The other thing, i did not describe them how it works. Which I should have done. I should send them description how it works...

    ВідповістиВидалити